Tuntikuvaukset

Voimistelukoulu

Voimistelukouluryhmissä lapset opettelevat liikkumisen perustaitoja leikkien. Voimistelukouluryhmiin voi osallistua sukupuolesta riippumatta kaikki 3-12-vuotiaat lapset.

Voimistelukoulussa liikkuminen on iloinen asia! Siellä jokaisella lapsella on oikeus harjoitella omien taitojensa ja toiveidensa mukaisesti. Voimistelukoulussa luodaan voimistelutaitojen pohja, josta lapsi voi ponnistaa eteenpäin niin kilpalajin pariin kuin esim. voimistelun, tanssin tai Freegymin harrasteryhmään.

Hyvolissa  Voimistelukouluryhmiä ovat satuvoimistelu, temppujumpat, Vega, akrobatia ja Lilarosa.

Akrobatia

Tunneilla päästää akrobatian maailmaan erilaisten temppujen ja leikkien kautta. Akrobatia on pääosin lattia- akrobatiaa harjoittavaa. Tunneilla keskitytään oman liikkuvuuden- ja tasapainon kehitykseen, sekä harjoitellaan uusia temppuja oman tason mukaan. Myös perus- ja lihaskunto kasvavat, joka mahdollistaa haastaviempienkin temppujen toteuttamista. Tunneilla tutuksi tulevat temput kärrynpyörästä käsilläseisontaan ja voltteihin.

Tunneille ei ole tasovaatimusta, tärkeintä on halu oppia uutta ja positiivinen asenne!

Cheerleading alkeet

Hyvolin alkeisjoukkue Brownies on  harrastejoukkue, joka harjoittelee kerran viikossa cheerleadingin perusteita mm. stuntteja, pyramideja, akrobatiaa ja hyppyjä.

NinjaGym ja FreeGym

NinjaGymissä ja FreeGymissä yhdistyvät voimistelu, voimaharjoittelu, voltit ja parkour. Tärkeintä on erilaisten taitojen ja temppujen opettelu unohtaen kilpailujärjestelmät ja niiden vaatimukset. Lajia voi tehdä ikään, taustaan tai kokemukseen katsomatta sisällä saleissa tai ulkona. Sitä voi tehdä yksin tai yhdessä.

Minitanssi

Tunneilla tanssitaan, jumpataan ja temppuillaan. Pääpaino on iloisessa ja monipuolisessa musiikkiliikunnassa, joka kehittää motorisia perustaitoja ja kehon koordinaatiota. Vauhdikkailla tunneilla liikutaan hiki pinnassa kivojen ryhmätovereiden ja ohjaajien kanssa.

Showtanssi (ei syksyllä 2023)

Tunti on  monipuolinen ja ikätasolle sopiva. Harjoittelemme lajin tekniikkaa ja teemme jokaisissa treeneissä koreografiaa, joka sisältää showtanssin elementtejä.

Telinevoimistelu

Telinevoimistelutunneilla harjoitellaan telinevoimisteluun ja muuhun akrobatiaan liittyviä temppuja. Tunneilla käytetään apuna erilaisia telinevoinistelutelineitä sekä muuta liikuntavälineistöä. Temput ja liikkeet opetellaan vaihe vaiheelta, jolloin jokainen pystyy harjoittelemaan oman taitotasonsa mukaan

Temppujumppa

Monipuolista lasten liikuntaa, jossa harjoitellaan perusliikuntataitoja, kehonhallintaa ja kehontuntemusta. Temppujumpassa leikimme ja liikumme monipuolisesti, käytämme paljon erilaisia temppuratoja ja liikuntavälineitä. Temppujumpassa lapsi nauttii liikunnan riemusta posket punaisena.

Voimisteluryhmät

Voimisteluryhmät (ROSA) tarjoavat monipuolista liikuntaa perusvoimistelutaitoihin keskittyen. Tunneilla harjoitellaan perusliikuntataitoja, liikunnallisia leikkejä, kehitetään nopedutta, voimaa, liikkuvuutta sekä monipuolisesti voimistelun perustaitoja: tasapainoja, hyppyjä, hyppelyitä, akrobatiaa, baletin alkeita, tanssillisuutta, venyttelyjä sekä käytetään voimisteluvälineitä (naru, pallo, vanne, nauha, keilat). Temppuradat, musiikkiliikunta, vauhdikkaat leikit ja yhdessä tekeminen kuuluvat voimisteluryhmiemme toimintaan. Kaikki ryhmät voivat osallistuvat voimistelun STARA-tapahtumiin tai harrastevoimistelun kilpailuihin. Ryhmät esiintyvät seuran joulu- ja kevätnäytöksissä, sekä muissa mahdollisissa tapahtumissa. Voimisteluryhmät harjoittelevat 1-2 kertaa viikossa.

Satuvoimistelu 3v. ja 4v.

Satuvoimistelussa harjoitellaan perusliikuntataitoja ja samalla ryhmässä toimimisen taitoja lapsen ikä- ja taitotasot huomioiden. Harjoitukset tehdään lapsen ikätasoon nähden mielekkäällä tavalla, leikin kautta. Tunneilla liikutaan paljon musiikin tahdissa ja hieman tutustutaan erilaisiin välineisiinkin.

Vega (erityisliikunna ryhmä synt. 2005-2016)

Ryhmässä tutustutaan voimisteluun erilaisten leikkien, pelien ja ratojen avulla hyöty käyttäen musiikkia ja erilaisia voimisteluvälineitä. Lisäksi tunneilla harjoitellaan voimistelun alkeisliikkeitä, sekä perusliikuntataitoja kuten nopeutta, liikkuvuutta ja tasapainokykyä sekä ryhmässä toimimisen taitoja. Ryhmä on tarkoitettu kouluikäisille (tästä voimme joustaa), joilla on vamman, sairauden tai muun toimintakyvyn heikentymisen tai sosiaalisten tilanteiden vuoksi vaikea osallistua yleisiin liikuntaryhmiin, ja joiden liikunta vaatii soveltamista. Huom! Salissa saattaa kuulua toisen ryhmän ääniä.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.